Deklaracja Dostępności
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2021-12-17
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-12-17
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-12-17 .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Kaniewski, sm@um.ostrowiec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 (41) 2486540. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, zwanej w dalszej części Strażą Miejską, zlokalizowana jest przy ul. Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim, w biurowcu na 9 piętrze. Budynek posiada dziesięć kondygnacji naziemnych oraz podpiwniczenie.
Dojazd do budynku
Do budynku Straży Miejskiej można dojechać samodzielnie za pomocą środków komunikacji miejskiej. W odległości ok. 50-100 metrów od wejścia głównego do budynku w którym mieści się siedziba Straży Miejskiej, znajdują się 3 przystanki autobusowe. W ramach komunikacji miejskiej, na stronie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim, można zapoznać się z aktualnym rozkładem jazdy. Autobusy komunikacji miejskiej są pojazdami niskopodłogowymi.Dostępność parkingu
Przy budynku, w którym mieści się siedziba Straży Miejskiej, znajdują się dwa ogólnodostępne parkingi, wjazd od strony ul. Świętokrzyskiej, na których zlokalizowane jest 11 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych; oznaczone znakami pionowymi i poziomymi, w odległości ok. 10-80 metrów od głównego wejścia do budynku. Nawierzchnia parkingów wykonana jest z asfaltu z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego.Wejście do budynku
Do budynku prowadzi jedno wejście ogólnodostępne w godzinach pracy Straży Miejskiej. Wejście główne znajduje się od strony południowej budynku. Komunikacja na poziom parteru, na którym zlokalizowane są drzwi główne budynku, odbywa się poprzez schody zewnętrzne, przy których zamontowane są poręcze. Dla osób niepełnosprawnych, po przeciwnej stronie schodów znajduje się platforma schodowa, obsługiwana przez pracowników ZUM, pełniących całodobowe dyżury w pomieszczeniu obok wejścia głównego. Bezpośrednio przed drzwiami do budynku znajduje się spocznik. Drzwi do budynku są szerokie, przeszklone, w kolorze kontrastowym do ścian budynku.Dostępność siedziby Straży Miejskiej dla interesantów
Po wejściu do budynku, w którym mieści się siedziba Straży Miejskiej, po lewej stronie od wejścia głównego, znajduje się pomieszczenie dyżurujących pracowników ZUM,od których można uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia. Pracownicy ZUM obsługują i pomagają osobą przy korzystaniu z platformy schodowej. Na kondygnacji parteru, na wprost wejścia głównego, znajdują się dwie windy wyposażone w panele obsługi z alfabetem Braille’a. Komunikacja na wyższe poziomy, może też odbywać się przez klatkę schodową. Wszelkie pomieszczenia biurowe, tj. gabinet Komendanta SM, z-cy Komendanta, sekretariat, pokój kierownika zmiany, dla interesantów Straży Miejskiej, znajdują się na poziomie 9 piętra. Przy wyjściu z windy, znajduje się tablica informacyjna z opisem poszczególnych stanowisk. Napisy w kolorze granatowym, na białym tle. Drzwi pełne z materiału drewnopodobnego. W pomieszczeniach znajdują się stanowiska, przy których są miejsca siedzące dla interesantów. Stanowiska są oznaczone przy pomocy tabliczek umieszczonych obok każdych drzwi wejściowych. Do budynku siedziby Straży miejskiej i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, woda dla psa zostanie podana na prośbę interesanta.Dostępność pomieszczeń higienicznosanitarnych
W budynku jest osiem toalet dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się na parterze i piętrach od 1 do 7. Na każdym poziomie budynku są również toalety ogólnodostępne.Utrudnienia
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.Straż Miejska nie zatrudnia pracownika ze znajomością języka migowego. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym, po uprzednim powiadomieniu.
Brak w budynku pętli indukcyjnej. Nad wejściem, nie ma systemu głośników naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Informacje uzupełniające
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.1 (minimum AA)
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
- Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
- Inicjatywa i2010
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- Zmiana wielkości czcionki,
- Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
- Zmiana kontrastu.
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat Dostępności „Jednostka Bez Barier”
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Straż Miejska w Ostrowcu Świętokrzyskim.