-
Status prawny
-
Organizacja
-
Przedmiot działania i kompetencje
-
Klauzula informacyjna
-
Majątek
-
Zasady funkcjonowania
-
Kontakt
-
Kontrole zarządcze
- Kontrola zarządcza za 2011
- Kontrola zarządcza za 2012
- Kontrola zarządcza za 2013 rok
- Kontrola zarządcza za 2015r.
- Kontrola zarządcza za 2016 rok
- Kontrola zarządcza za rok 2017
- Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej kierown
- Kontrola zarządcza za 2014 rok
- Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2019
- Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2020
-
Kontrole
-
Inne dane udostępniane publicznie
-
Rejestr i ewidencja
-
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
-
Redakcja BIP
-
Ogłoszenia
-
Dostępność - deklaracje
-
Zamówienia publiczne
2015r.
kontrolujący |
Zespół Audytu Wewnętrznego Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim |
Czas przeprowadzonej kontroli |
01.06.2015r. –17.06.2015r. |
Zakres kontroli |
Obszary ryzyka dotyczące bezpośrednio działalności jednostki, wytypowane - zarządzanie, - kontrola zarządcza, - bezpieczeństwo informacji i ochrona danych osobowych, - informacja i komunikacja, - finanse, - gospodarowanie majątkiem. |
Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania |
Protokół z narady zamykającej z dnia 19.06.2015r.: omówienie sprawozdania |
5. Wnioski, zalecenia |
- - Dokonać szczegółowej analizy treści przepisów i procedur wewnętrznych - - Wdrożyć zmiany w Polityce i Instrukcji danych Osobowych szczególnie w zakresie zgodności nowego wykazu zbiorów danych osobowych z treścią upoważnień do przetwarzania danych osobowych poszczególnych pracowników - - Zapewnić system bieżącego szkolenia i udoskonalania wiedzy dla osób zaangażowanych w proces przetwarzania informacji zgodnie z zapisami Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów tele-informatycznych. - - Opracować i wdrożyć procedurę użycia haseł zdeponowanych u komendanta oraz opracować procedurę awaryjnego korzystania z systemów komputerowych, wprowadzić mechanizm weryfikacji zmiany tych haseł np. poprzez umieszczanie na kopertach oprócz opisu daty ostatniej jego zmiany. - - Treść Metryczek komputerowych uzupełnić w zakresie oprogramowania zainstalowanego na sprzęcie o numery licencji na użytkowane systemy - - Wzmocnić kontrolę wewnętrzną w zakresie prowadzenia kartotek przydziału odzieży dla poszczególnych pracowników. - - W zakresie dokonywania zakupów do 1000 euro starać się przeprowadzić rozeznania cenowe nie tylko w formie telefonicznej, ale też w sposób umożliwiający wskazanie wyboru na podstawie zebranych pisemnych ofert. - - Dowody księgowe ujmować zgonie z zasadami wynikającymi z ustawy |
6. Podjęte działania |
- Zostaną przeanalizowane zapisy dokumentacji związanej z ochroną danych osobowych. Dokumentacja zostanie dostosowana do obowiązujących wymogów prawnych wg wskazówek i wytycznych wydanych przez GIODO. - Zostaną przeanalizowane zbiory zgłoszone do GIODO, oraz nastąpi weryfikacja ich z formą, sposobem oraz rodzajem przetwarzania danych. Wszelkie dane zostaną zaktualizowane na platformie GIODO. Wszelkie upoważnienia posiadane przez pracowników w zakresie przetwarzania danych osobowych zostaną dostosowane do aktualnego wykazu zbiorów danych. Zostaną nadane uprawnienia do przetwarzania danych osobowych w formie papierowej oraz elektronicznej (identyfikator użytkownika oraz posiadane uprawnienia w systemie). - Szkolenia będą przeprowadzane okresowo podczas spotkań tematycznych - Procedura ta zostanie wykonana i wdrożona na dzień 1.09.2015r. Natomiast cały proces i powiązane z nią procedury zostaną zaktualizowane i zawarte - Metryczki te zostaną uzupełnione o dane licencyjne w miarę posiadanych informacji. Ponieważ część oprogramowania zostało zakupionych przez UM - Zostaną opracowane bardziej przejrzyste kartoteki przydzielonych pracownikom artykułów mundurowych , które obejmowały będą: - rodzaj umundurowania - termin jego używalności - pozycję dziennika faktury - cenę jednostkową. - Rozeznania cenowe, przy zakupach do 1000 euro, będą prowadzone - Faktury dotyczące należności z miesiąca grudnia, a wpływające do straży miejskiej w miesiącu styczniu, będą księgowane w miesiącu którego należność dotyczy i wskazywane jako zobowiązania w sprawozdaniu Rb-28S |
Data opublikowania w BIP: 2015-08-12 11:57:44
Osoba, która wytworzyła lub odpowiada za treść: Andrzej Kaniewski
Data wytworzenia informacji: 2015-07-20
Liczba wyświetleń: 902